tirsdag 16. februar 2010

Lofotnatur

Dro til Vestvågøy i Lofoten denne helgen med håp om de flotte Lofotmotivene skulle bli fanget på bildebrikken.

lofotfjell_IMG_5081Annkom til Stamsund på torsdag kveld, da lå lofoten i vinterdrakt, skogen var dekt i frost. Jeg gledet meg til neste dag for fototuren. Når jeg våknet var det hele snudd på hodet.

 

Det regnet kraftig og alt var regnet bort…. Fredagen ble en innedag. Men så kom det bedring i været, Canon’en var full-laddet og 4 brikker var klare for fotojakt, 3 favoritobjektiv og Tommygutten dro på tur. Bildene ble fanget mellom bygeværet, solen glimtet til å opplyste fjellet, bakom sees de mørke skyene.

lofotfjell_IMG_5036Disse bildet blogger jeg da jeg selv synes det viser de kontraster som settes inn i naturen når været skifter. Forøvrig elsker jeg selv å være ute å fotografere når lyset skifter på denne måten.

 

Her har jeg valgt å sette inn en filmsnutt, for å gjøre dette må filmen først legges ut på YouTube. For å legge til musikk på bildefilmen må du huske å laste opp film uten musikk, dette grunnet opphavsrett. På YouTube ligger flere lydspor som kan benyttes gratis og dermed har du ikke gjort noe ulovlig. Så her er det bare å prøve seg fram, lurer du på noe er det bare å spørre.

Tommy Andreassen / www.photoview.info

3 kommentarer:

Anonym sa...

Takk. Akkurat nå så var jeg litt trøtt. lei og sliten, men det hjalp å se på filmsnutten og bildene dine.

John

Mocca sa...

Fantastiske bilder som virkelig fanger været som vi kan oppleve her i nord.

Ola - aamnes.no sa...

Helt klart at Lofoten er et høyaktuelt samlingssted for biofototur... Når er det beste lyset og det mest aktuelle tidspuktet tro -