torsdag 4. mars 2010

Havørn

Gårdagens finvær ble benyttet til en fisketur utenfor Kløkstad. Som alltid er kameraet med på fisketur med håp om noen gode naturbilder. Jeg satt i båten og fisket og var ikke klar over ørnen som hadde sett seg ut sitt bytte. Når jeg så ørnen som kom glidende inn,  var jeg snar til å skifte fra fiskesnøre til Canon. Tidsmessig skulle jeg ønske at jeg var litt bedre forberedt. Jeg skulle ha fått benyttet et annet objektiv. Innstillingene var også “så som så” med blender og stor spottmåling. Men alt i alt er jeg veldig fornøyd. Jeg legger ut en serie fra ørnebildene og ønsker med dette at dere lesere gir meg tilbakemelding på bilde/bildene, både det negative og det positive… Det er det vi alle lærer av. Bildeinfo: Lukkertid 1/400 sec, f/8, Iso 100, 46mm.

Det som var mest ergelig var at innstillingene ikke var på RAW opptak… Men men… Neste gang er de i RAW. Bildene ble fanget med et Tamron objektiv; AF 18-250mm, 1:3,5-63 (IF)

Klikk på bilde for å se i stort format

IMG_6124

IMG_6125

IMG_6127

IMG_6128

IMG_6129

IMG_6166a

Til slutt ønsker jeg å tilføye.. Ja fisk fikk vi også. Stor og fin sei og Torsk. Fotohilsning Tommy Andreassen

3 kommentarer:

Ola - aamnes.no sa...

En knakende god serie av havørna - og i sitt rette element - tja sett separert er vel bilde to og tre de beste vil jeg tro - selv om jeg helt klart liker det første bilde best. Årsaken til det er at ørna vises best i landskapet her og blir for meg det mest "naturlige" bildet... men hele serien er jo knall da - du får prøve å sette den sammen til en collage... det kan bli tøft...

Jans Blogg sa...

Fine bilder av havørna. Synes det første bildet er et bra bilde fordi det viser best havørna i sitt rette element. Med Landegode utenfor (tror jeg) og havet som den henter mye av sitt føde fra. Fin plassering av ørna i bildet i det første. Men alle er en glede å beundre. Fin vinterstemning kommer også med
Sant som du sier at RAW kunne ha gitt flere justeringer av lys og skygge kanskje..

Tommy Andreassen sa...

Hei, jeg takker for kommentarene. Til Jans; Ja det er Landegode som sees i bakgrunnen. Selv så er jeg også best fornøyd med bilde 1-2-3.