lørdag 27. mars 2010

Svanesjøen!

På Vestvågøya er vi velsignet med sangsvaner, og jeg trur de har hatt det tøfft i vinter, for alle vann har vært bånnfrossen.
Etter å ha forsket litt på dette fant jeg ut at oppi all frossenhet så har vi såpass mange "småelver" og oser at de pakket seg sammen på små arealer. Og så fant jeg ut at de er like mye i fjæra!
Og i går fant jeg en svane som sov oppe i skogen innimellom trær! (noen sett dette før?)
Så, i inspirasjon av alt dette er det jo blitt litt bilder, og her er litt :-))
God Påske til alle medlemmer! Håper dere tar masse spennede bilder, som dere vil dele her!
Oona :-)










3 kommentarer:

Ebba T. Jenssen sa...

Flotte bilder!!! Likte spesiellt nr 2. Ønsker deg en god foto-påske :)

Jans Blogg sa...

Jeg synes bilde nr. 2 er spesielt og har et preg av mystikk over seg.
Bilde nr. 3 er også vakkert. Nesten som sort-hvitt foto dette eller ?

Oona Torgersen sa...

Takk til dere begge for kommentar :-)
Ja, de er "nesten" sort hvitt (siste er lagt en liten farvenyanse på)
Bruker Lightroom, og noen ganger "leker" jeg meg frem til resultatene.
De 2 svanebildenenr 2+3 er "overeksponert" for å få frem lyset.
Desverre blir detaljer i bildet redusert når vi komprimerer for nett..
Nett har fantastiske muligheter, men ingenting slår et "fysisk" bilde!
Trur vi må ha som mål å få til flere "fysiske" utstillinger i Nordland Biofoto!
Ka dokker syns??