torsdag 3. juni 2010

Prosjekt rådyrkjeing



Travle dager... og fine dager...

Holder på med mitt store prosjekt som heter Olas Wild Wonders... hva det skal bli - en nordisk rundreise i det naturen har å by på. I den forbindelse har jeg en rekke delprosjekter som går fra år til år - og nå holder jeg på med rådyrkjeeing. Det jeg gjør er å kjøre ut på Grønøy - en lokal øy med stor rådyrbestand. Jeg følger med rådyrene fra natt til natt og ser utviklingen. På den måten klarer man å liste ut hvor rågeita har gjemt sine små og i går kveld ble det altså full klaff om enn litt tilfeldig. Bildene er tatt på 2,5 meter med 300mm og stativ - åpent da kalven står helt stiv og håper han er usett. Dette stresser dyret såpass at jeg er rimelig raks med fotograferingen for så å gå derifra. Setter meg så på god avstand og ser at mora kommer tilbake og tar med seg kalven slik at ingen kan ta den der den ligger noe ubeskyttet.... de er absolutt ikke lette å finne og det har tatt litt tid og nå hadde jeg flaks....

PS trenger tisp om et revehi...noe sted....


5 kommentarer:

Jans Blogg sa...

Kor nydelig.... bra fokus og fint miljø her... Komposisjon er også fin synes jeg da.

Einar sa...

Fin komp og miljø ja, rådyrkalvene ligger i graset og venter når mora beiter, utrolig at noen overlever ørn og andre rovdyr.

Tommy Andrassen sa...

Fin dybde, flotte farger, klart å fint bilde. Hadde vært fint å høre litt forhistorie til bilde, lå du i telt, ventet du lenge, etc. Tommy

Jans Blogg sa...

Prøv i sandtaket ved Skarsvatnet for revehi... kanskje

Oona Torgersen sa...

Dette var en nydelig og nær serie, og med en flott fortelling til Ola!
Liker at du har fått med grass og strå , det skaper den stemningen som jeg forestiller meg turen hadde!
;-)