fredag 24. september 2010

Et «hull» i Solen kan gi praktfullt nordlys

Det strømmer nå ladde partikler rett mot Jorden.

Himmelshow? 

Høytrykk og nordlys kan gi oss årets himmelshow i helgen! 

 IMG_7828_aurora_vestfjorden

Les mere fra artikkelen her

Her er Nordlysvarsel for ikveld, Fredag.

3

Moderat nordlysaktivitet. I Troms og Finnmark vil nordlyset være synlig i senit (rett opp) og høyt på nordhimmelen i Nordland og Nord-Trøndelag. Nordlyset vil være synlig like over nordhorisonten sørover til Stad og Dombås.

4 kommentarer:

Kate-Marita Pettersen sa...

Flott nordlysbilde, dette her:)
Lykke til med eventuelt flere flotte bilder av nordlyset i helga:)

Ola - aamnes.no sa...

takker for opplysningen.. jeg skal være ute og se...hele helgen..

Ola - aamnes.no sa...

Vi hadde noe voldsomt med nordlys i natt, da kom jeg meg ikke ut og håper det vedvarer.. nå sprekker skydekket opp også.. natt til mandag vil vel være perfekt for nordlysfoto ser det ut for

Tommy Andrassen sa...

Jeg fikk heller ikke mulighet igår til å fotografere nordlyset, jeg så det danset godt over landegode igår.. Idag for lørdag er det meldt lav aktivitet.. ja ja sånn er det med nordlyset. Men det kommer nok flere muligheter.