søndag 19. september 2010

Høstturen i Saltdal

Takk for trivelig besøk i helgen. Ble meget variert lys, og litt venting her og der. Men lys ble det, både for liten og stor :)

Her er et lite knippe av mine bilder fra turen.


Kvae fra inget ringere enn ei Ur-furu. Artig periode Ur-tia.


Junkerdalsura, ventet en god stund på at lyset skulle gå enda lengre nedover fjellsiden. Men ble belønnet med skyer :/ Ja, ja...

En må alltid være på utkikk når en drar tilbake igjen. Her er Solvågtinden.

Naturens lille under. Dette Tyttebær eplet vokser på en stein! Takk til Ola for fristelsen med Macro objektiv med IS.. Må vel bare bite i det sure "eplet" og selge mitt "ikke IS" Macro objektiv og kjøpe nytt :)

Høst refleksjoner, mens vi venter.

Ja, ja. Solen kom, men tåka besto!


2 ivrige fotografer, Liv M. og Bjørnar. Skummel plass, med en litt vanskelig nedstigning. Liv M, imponerte med flott stil.












Takk igjen for en flott helg!!

5 kommentarer:

Ola - aamnes.no sa...

Vil benytte anledningen til å takke for en fantastisk tur og guiding i Saltdal.. Tror alle sammen er meget godt fornøyd med turen og bildene som ble resultatet av den.. Liv Martine var tross litt mas underveis meget godt fornøyd med turen og sine bilder også..

Tommy Andrassen sa...

Hei Bjørn. Flotte bilder fra et vakkert område. Selv så likte jeg bilde 1 og 2 best, og det siste bilde da det har menneske i naturen. Flott levert

Bjorn Fridtjofsen sa...

Hei, Ola! Det ble en flott tur og vi var heldige med vær-bestillingen. Ikke lenge etter at dere hadde dratt, kom regnet. Og det har ikke stoppet siden.. Jeg synes Liv Martine var riktig så flink! Hun var kanskje den eneste som virkelig tok bilde av deltakerne også :)

Takk for kommentaren Tommy. Jeg er godt fornøyd med "Cognac" dråpen. Fantastiske farger. Håper på bedre vær, så blir det nok en fjelltur også..

Bjørnar Evjen sa...

Takk for fin tur, Bjørn! Fine bilder, men jeg likte best Cognac-dråpen som du selv kaller den.

Bjorn Fridtjofsen sa...

Takk for det Bjørnar!
Ble muligens favoritten min. Ble lyssatt med ekstern blits med en "snoot", for å virkelig få fargene frem. Gleder meg til å gå gjennom bildene fra turen, og kanskje konsentrere meg litt ekstra om Cognac dråpen :) Både bildet og Larsen..