søndag 5. september 2010

Sliten sel

En stiv kuling og store bølger kan ta energien fra enhver, da er det godt å karre seg på land for å slappe av. Denne selen ble ikke brydd av alle fotografene, den lot seg villig bli fotografert på stranden. Det virket som selen den var sliten etter strabasende og ønsket seg litt hvile på stranden.

sel_IMG_5521_Photoview_Andreassen

Bilde 2 sier litt om oppmerksomhetet som stillnet etterhvert. Når fotograferingen av selen var over, var horisonten og nye motiver mere interessant . Men det er jo bra at selen fikk litt fred fra ivrige turister

sel_IMG_5546_Photoview_Andreassen

Jeg ønsker samtidig å gratulere Nordland Biofoto med ny layout på hjemmesiden, jeg synes den ble veldig flott.

3 kommentarer:

Ola - aamnes.no sa...

Har sett litt på dette dyret - kan det være sykt eller utmagret på noe vis.. og som gjorde at den ikke reagerte som normalt overfor folk? Hvor er bildene tatt? Det blir jo et spesielt og godt bilde slik som det øverste bildet da når den slipper deg innpå på den måten...

Tommy Andrassen sa...

Hei Ola, bildene er tatt i skagen. Det hender vistnok at selen er å se på denne stranden. Det skulle ikke være noe som indikerte på sykdom. Jeg er enig med deg at det er rart at selen ikke reagerte med å stikke av. Jeg var nok litt heldig denne fotodagen :-)

Anonym sa...

Det er helt vanlig at det kommer sel opp på stranda ved Skagen, i Danmark. De er så vant med folk at de ikke bryr seg det minste om dem. Jeg har selv fotografert sel ved Skagen og den gadd nesten ikke å løfte på hode.

John Sandøy