tirsdag 19. oktober 2010

19.10.2010 Steigtind kler seg i vinterdrakt




4 kommentarer:

Rita Jakobsen sa...

Bildene av Steigtinden tok jeg kl 22:45
Iso 800. Lang lukkertid. 10-20 mm vidvinkel. Det var lite lys. Hadde håpet på stjerneklart med litt nordlys og små skydotter. Det er ikke bestandig at resultat blir det man planlegger.

Tommy Andrassen sa...

Hei Rita. Fikk lyst å sende deg litt info ang nordlyset. Hvis du hadde håpet på nordlys på disse bildene så tror jeg du måtte ha ventet lenge. Utifra ditt ståsted så er motivet vendt vestover, skulle det eventuelt være nordlysaktivitet måtte det ha vært kratig i senit (senit=rett opp), da hadde det kanskje vært mulig å fange nordlyset. Hvis jeg tar feil i mine påstander her så ber jeg om korigering fra medlemmene :-) selv så følger jeg med på nordlyset på denne siden http://full.storm.no/tv2ver/nordlys.aspx
Til slutt ønsker jeg å gratulere deg med bilde du hadde på Nordlands-sendingen Nrk sist fredag. Det var et flott bilde med regnbuen fra Røst, det skulle du ha lagt ut på denne siden.

Kate-Marita Pettersen sa...

Ja, det går mot vinter, og i dag har det jo lavet ned med sne her i Bodø.
Likte spesielt godt det nederste bildet:)

Rita Jakobsen sa...

Hei Tommy Jeg hadde sett på nordlysvarslet og det varslet lav aktivitet i nord hotisont. Men bygeskyer drev meg på jakt etter anndre motiv. Jeg venter på nordlys i senit, det kan bli tøft. Tok oppfordringen og la ut regnbildet fra Røst.
Takk for kommentar Kate-Marita.