søndag 19. juni 2011

Ny natt i rådyrenga..

Da nærmer det seg slutten for mine muligheter å finne rådyrkje i enga. Over helga er det slått tenker jeg. Vi får bare håpe de berger seg de små. Men ute på Grønøy har de hatt dårlige odds til nå alikevel. Ikke mindre enn tre revehi er det i ummiddelbar nærhet. Til nå har jeg hatt overvokning på åtte forskjellige rådyr geiter, men ingen har vist tegn til å ha killinger i nærheten så det er mulig de har blitt revemat alle sammen.. Nye muligheter til neste år - blir du med?


5 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelige bilder av flotte dyr!

Oona Torgersen sa...

Den første satt! Og det andre var også flott! Synd at du ikke klarer å lokalisere dem (kjeene).. Blir gjerne med til neste år Ola, hvis jeg er hjemme :-))

Heidi Norum sa...

Enig med Oona, det første bildet ble utrolig flott! Nydelig positur, i begge bildene. :)

Jans Blogg sa...

Jeg også synes det øverste bildet er friskest, og kanskje litt uvanlig. Rådyret kommer veldig godt frem i landskapet mot en bra diffus bakgrunn. Du er bare flink og ivrig Ola

Kenneth Solfjeld sa...

Det første bildet var meget pent. Det har kommet en stamme med rådyr på Nesna også, og disse bildene inspirerer til rådyrjakt. Med kamera selvfølgelig! :)