onsdag 26. oktober 2011

Kjære medlemmer av Nordland Biofoto

Nå som året 2011 går mot slutten, har jeg undret meg over aktiviteten i foreningen. Det jeg etterlyser er større aktivitet på bloggen, både med innlegg og kommentarer. Jeg satte meg ned for å se hvem som har blogget hittil i 2011. Jeg fant 22 personer.

Av disse 22 personene var det 8 som hadde 1-2 innlegg, 7 personer hadde 3-9 innlegg, så var det 7 personer som hadde over 10 innlegg. Av de 7 aktive var det 4 personer som hadde 20-24 innlegg. Jeg registrerer også at det var noen som kom med ett innlegg tidlig på året, for så å ikke legge ut flere bilder. Hvor ble disse medlemmene av?

Jeg ønsker ikke å kritisere noen i foreningen, men ser at aktiviteten har falt kraftig fra 2010. For eksempel var det i september 2010 hele 65 innlegg, for september 2011 var det 13 innlegg.

Jeg setter søkelyset på dette for å skape en aktiv forening. Ansvaret ligger på oss alle med å bidra med innlegg og kommentarer. Når det gjelder kommentarer hadde det vært lærerikt med konstruktive tilbakemeldinger på bildene, både positive og negative. Det er jo det vi lærer noe av. Sitter med en følelse av at kommentarfeltet blir for lite brukt - hva skyldes denne frykten?

Mitt ønske er aktive Biofoto-medlemmer som selv melder fra om de små fototurer i nærområdet, viser aktivitet på bloggen og på kommentarfeltene.

Til slutt vil jeg meddele at disse observasjonene om aktivitet også gjelder meg selv! Har dere medlemmer noen synspunkt til dette innlegget, kan dere jo skrive i kommentarfeltet eller komme med forslag til aktiviteter? :)

Med hilsen Biofoto-medlem Tommy Andreassen.

IMG_2605

Bilde fra gårdagens fototur når jeg egentlig var på jakt etter nordlyset.

4 kommentarer:

Oona Torgersen sa...

Absolutt godt skrevet Tommy! Og håper vi alle kan klare å bidra med lite og stort..!
Personil har jeg prøvd en del ganger å få med meg fotointeresserte på tur, men ennu ikke lyktes, det har med tidspunkt osv og gjøre,men det betyr ikke at man skal gi opp!
Vi kan nok være flinkere til å skrive inn på bloggen her om turer vi tar,så er det lettere for de som vil å møte opp..
Tenker også på at vi får utvide bloggen litt,sånn at vi kunne få en "flerdelt" side, med akkurat sånn informasjon:på tur..
Vi får være flinkere folkens til å gi beskjed om hvor vi drar :-))

Ebba T. Jenssen sa...

Enig, jeg skal prøve å bli flinkere med å kommentere de flotte bildene som legges ut på denne bloggen.

Kenneth Solfjeld sa...

Bra innlegg. Noe til ettertanke. Greit at man bør bli flinkere til å kommentere, men det er like viktig at folk bidrar med bilder. Det er ganske mange medlemmer i Biofoto, men kun et fåtall som legger ut bilder på bloggen.

Kenneth

Ola - aamnes.no sa...

Et bra innlegg og jeg har følgende kommentarer. terskelen til å legge ut er ganske høy ser det ut for. Både kunnskap om måten å legge ut på og jeg tror også noen kvier seg for å legge ut sine bilder her. (uten grunnn selvfølgelig). Dernest er det mange som leser bloggen vår, vi har over hundre som følger den. Alt dette burde være godt nok for å være fornøyd med den og ikke minst legge ut bilder. Det jeg har håpet var at bloggen i enda større grad ble brukt til turinvitasjon og samlingssted. Kanskje vi har noen der ute som ønsker administrator-rolle så ikke vær sen med å si i fra. Vi trenger de gode ideene til å drive den videre...
takker samtlige som har bidratt til den så langt og håper den gleder mange...
takk