torsdag 27. oktober 2011

Skjultur utafor Tromsø

Tilbragte to dager i rovfuglskjulet utafor Tromsø. På den første dagen kom det ikke ørn innom i det hele tatt,så en og det var på 2-300 meter.
Så langt i år har det vært ustabilt med ørnebesøk. Har vel hatt ørn nede på åtet ca 1 av 3 turer.
Den andre dagen er det ørn fra 08 på morran til det blir mørkt 16.30 
På det meste var det 3 voksne havørner nede samtidig. Hørte ungene i fjellsiden/trærne bortenfor,uten at jeg klarte å få øye på dem. Litt rart at ikke de kom ned da de voksne var der. Tidligere har de ofte kommet rett etter at de voksne kom.
Fikk uansett tatt en del bilder,ikke noe spesielt,men fint og varierende lys var det. Så skal absolutt ikke klage.


4 kommentarer:

Tommy Andrassen sa...

Hei Ketil.
Jeg synes det var to flotte ørnebilder du deler med oss, klare bilder med flott dypdeskarphet. Skal jeg velge likte jeg fargen og lyset best i bilde en. Så dette skal du si deg fornøyd med :-)

Kenneth Solfjeld sa...

Det øverste bildet her ble bra synes jeg. Bakgrunnen er ren, og får motivet til å poppe godt ut av bildeflaten. Skarpt og fint. Knall!

ketil olsen sa...

Hyggelig at bildene falt i smak selv om det er lite action å oppdrive.

Ketil

Rita Jakobsen sa...

Hei Ketil. Nydelige bilder. Jeg liker kråkebilde best, den fremste kråka ho ser skikkelig overlegen ut.
Rita