søndag 18. mars 2012

Oteren..( Eurasian otter )


Oteren,ja... Denne fantastiske fiskeren! 
Nu har jeg "jaktet" på denne karen over laang tid, og det er sånn med oteren, at den forflytter seg til forskjellige plasser...Der du traff den i går er ikke hvor du treffer den i dag.
Det står i boka at oteren har revir,men de revirene kan nok strekke seg langt, og tidspunktet du ser dem på er forskjellig ifra dag til dag (sikkert mange gode grunner til det!) men frustrasjonen over å tru at man endelig har funnet "den perfekte oterplass" går fort over i venting,venting og atter venting...
Her i Lofoten ser det ut som om det er en god bestand , de ble totalfreda i 1982, til glede for meg og mange andre.
Og noen ganger har jeg vært heldig å være på den rette siden av fjorden, eller isflaket, eller pollen, for noen bilder har det blitt.

En som koser seg,mens fotografen holder på å blåse bort...

Se flere bilder på bloggen min: Oonas Blogg

4 kommentarer:

LindaElm sa...

så söt bild!

M. Hegge Skogsholm sa...

Stum av beundring! Ikke bare over de flotte bildene men også over hvor dyktig du er til å komme nært inn på dyr og fugler i deres naturlige miljø.

Oona Torgersen sa...

Takk Lindaelm og M.!
Det med å finne "miljøet" er vel en del av det som jeg syns er spennende, og da spesiellt i mitt eget nærmiljø! Det er som å være detektiv, spore seg fram til fugl,dyr,planter og insekter,utrolig spennende syns jeg, og jeg lærer noe hver gang!
Jeg blir så imponert over mangfoldet, og sammenhengen mellom alt, og at det er viktig å ta vare på dette...Ha en god fotohelg alle sammen :-)

Ola - aamnes.no sa...

så kommer grønnfargen skate glidende tilbake her.... yndet motiv.