lørdag 14. april 2012

Geisirland

Strokkur viser krefter. I motsetning til Geysir, som har uregelmessige utbrudd og kan være inaktiv i år om gangen, har Strokkur utbrudd hvert 2–6 minutt, hvor den spruter kokende vann opp i en høyde av opptil 20 meter.

Geisir_spruter_foto_Tommy_Andreassen

Island har så fantastisk natur som en fotograf bare kan drømme om, en reise dit kan jeg trykt anbefale. Når det gjelder været, må du vare forberedt på store variasjoner i løpet av en dag. Bilde av Strokkur valgte jeg å gjøre om til sort/hvit grunnet flatt fotolys, i s/h fikk jeg bedre fram kreftene!

2 kommentarer:

Ola - aamnes.no sa...

Skal til Island selv til neste år og kunne godt tenkt meg å høre litt om erfaringene du har gjort deg der borte... Skal høre med Rita om vi ikke kan få til en fotokveld i Bodø om ikke så alrt for lenge... Denne skulle jeg ha likt å se i farge med motlys men jeg ser du har hatt overskyet vær så.... s/h var nok et fornuftig valg...

Tommy Andrassen sa...

Hei Ola, det hadde vært hyggelig å tatt en fotokveld sammens i Bodø.
Bare å finne en dag så er jeg med. Blir hjemme hele neste uke. Reiser til Lofoten fredag den 27. april å blir der til 6. mai. Har litt tips å gi vedrørende Island :-)