tirsdag 26. juni 2012

St.Hans ballett med Storlomen...


Et mer fantastisk St.Hans vær kan jeg ikke huske å ha opplevd! 
Med rette så kalles det den lyseste natta, og her oppe i Nordorge 
tok den kaka i år! Det måtte feires på mange måter, og kl 04.00 
tok jeg den trofaste bilen min fatt, og "kjørte meg en liten tur". 
Mye var så utrolig vakkert, selvom blomster og vegetasjon er 
kommet veldig seint i år. Og plutselig: Her er det samling på vannet...
4 Storlom ligger og måler hverandre opp og ned.

Det er ikke sjangs å komme usett "ned" til vannet, så jeg tar en 
sjefsavgjørelse, legger meg i veigrøfta, mellom løvetann og autovern......
Det gule på bildene er Løvetann. Det skoddeaktige er autovern, 

og resten er den vidunderlige varkre, sky Storlomen i all sin prakt.




Se flere bilder på bloggen min: Oonas Blogg

4 kommentarer:

Eko sa...

Mainio otos 'Jalosta' ja Kauniista Kuikka-Perheestä...!
Tervehtien Eko
Suomi/Lapland/Kuusamo

Ola - aamnes.no sa...

Til neste sommer Oona... da er flyteanordningen ferdig og våtdrakten innkjøpt... da blir det storlom i lofoten eller?

Magnus Reneflot sa...

Sjelden flott opplevelse, det gule og grå filteret forsterket bildet. God fotosommer.

Mvh Magnus

Oona Torgersen sa...

:-)) Ja, Ola, det må bare lages, så det er vel bare å sette igang!
Magnus: Det er ikke brukt filter... Som det stod i teksten: Det guler er Hestehov nært objektivet, og det grønne er gress, og det grå er autovernet. Sånne "filter" er veldig morsomt å leke med når man har en lang brennvidde.