tirsdag 6. november 2012

Vinter-Solsikkefrø & Hasselnøtter

Nå er det like før lyset er borte her oppe i nord. Det gjelder og utnytte dagene og timene best mulig om en ønsker og fotografere annet en nordlys.
Har vært 3 turer på ekornforinga ila den siste uken. Ekorn er ikke det vanskeligste en kan fotografere,men likefult svært morsomt. Solsikkefrø og hasselnøtter faller i smak og aktiviteten er til tider svært stor.
Liker og sitte i skogen med kaffekoppen,når jeg ikke tar bider kan jeg sitte lenge og bare betrakte de vakre dyrene. Er en spesiell ro,stemning over det hele.
Har på disse tre turene også fått prøvd Nikons nye D600. Er positivt overrasket over dette huset. Fx med i overkant av 24 Mpx. Med gode isoegenskaper,5 bps og en absolutt brukbar autofokus ser jeg for meg at dette kameraet vil gi meg mye glede framover.
Det eneste negative så langt er at huset er noe lite når en er vant med D3s,men med et batterigrep vil også det bli bedre.
Da er det bare og håpe på en stabil og kald vinter framover......











7 kommentarer:

Tommy Andrassen sa...

Takk for flott skildring og nydelige bilder av søte lille snapp :-) eller er det snipp?

joanca bs sa...

Woww very nice photos love them all¡¡
could you put some birds please it will be great¡¡ thanks

Ola - aamnes.no sa...

Knall serie dette Ketil.. skal se om jeg finner en ekornplass til vinteren jeg også.. er dette egen foringsplass?

ketil olsen sa...

Takk for kommentarer.

Ola: Er fra foringsplass dette. Satte opp et doughouse i sommer. Forer med solsikkefrø og hasselnøtter.
Dag to var ekornet allerede på plass. Har vel hatt 7 ekorn på det meste. Har foret litt ujevnt da det ligger vel 1 times kjøretur fra Tromsø,men det har tydeligvis ikke gjort noe.
Så er det ekorn i området finner de fort fram til godsakene.

ketil

Oona Torgersen sa...

Dette er noe av det vakreste bilder jeg har sett av ekornet! Det gjør seg så utrolig bra med snø og pels! En knallserie i mine øyne Ketil :-))

Ebba T. Jenssen sa...

Enig med Oona. Vinnerbilder! Jeg likte spesiellt bilde nr. 5 :).

Kenneth Solfjeld sa...

Flotte bilder! Hvor i Balsfjord er de tatt? Jeg er ofte i Storsteinnes, og pleier å gå tur opp til Balsokken, og det kryr av ekorn i skogen der.