tirsdag 17. februar 2015

Velvillig Gråhegre tatt bilde av i Bodø i dag



Foto: Elisabeth Bråthen
Endelig klarte jeg å snike meg innpå Gråhegra i dag. Jeg anser den til å være en av de skyeste fuglene jeg vet om. Jeg har tatt enormt med bilder av den fra før, men jeg blir aldri helt fornøyd. bilde er tatt i Bodø. vi har mye Gråhegre rundt om i Bodø. Ved den nye brua på Tverlandet og inn til Hopen telte jeg for en stund siden mellom 45 og 50 Gråhegrer. Litt av et syn når disse letter samtidig. De hekker i toppen godt skjult i grantrær i flere områder her i Bodø.
.

2 kommentarer:

Jans Blogg sa...

Å, så flott bilde av gråhegra. Og så på en fot i et tre. Flott bilde Elisabeth som ikke er enket å ta. Jeg har inntrykk av den alltid er veldig sky og vanskelig å få på nært hold.

Tommy Andreassen sa...

Du har sikkert brukt noen uker/dager/timer på fotojakt etter denne skye karen. Godt å se at tålmodigheten gir gevinst. Flott fanget bilde Elisabeth :-)